Ekrem AYDIN
Türkiye Satış Geliştirme Müdürü
Saka Su Başarı Hikayesi
Saka Su, Başarsoft’un Territory Planner, Başar Map Server, Geomarketing ve Saha İş Gücü Uygulamaları ile çalışarak harita altyapılarını nasıl dijitalleştirdi?
Saka markamızı geliştirmek ve hizmet kalitemizi artırmak için Dydo Drinco Türkiye’de 14 yıldır çeşitli projeler ve görevlerde çalıştım. Son 2 yıldır da şirketimizde Satış Geliştirme Müdürü olarak çalışıyorum.
Öncelikle kısaca şirketimizden bahsetmek ve sonrasında da Başarsoft ile yollarımızın nasıl kesiştiğini anlatmak isterim. DyDo Drinco Türkiye; Saka, Çamlıca, Cola Turka, Maltana, İçim, Link, Sunny ve Joozy markalarıyla Türkiye’nin önde gelen içecek firmalarından biridir. Hâlihazırda 5 üretim tesisi ve yaklaşık 700 çalışanı olan DyDo Drinco Türkiye ürünleri, Türkiye başta olmak üzere; ihracat yaptığı, çoğunluğu Avrupa bölgesinde bulunan 12 ülkede sevilerek tüketilmektedir.
Dydo Drinco Türkiye’de 2022 yılı itibarıyla 400’ün üzerinde bayimiz, yaklaşık 1.500 dağıtım personelimiz ile 61 şehirde, yüzbinlerce haneye ve yüzlerce kurumsal müşterimize su, maden suyu, meyve suyu ve gazlı içecek gibi ürünleri adreslerine kadar ulaştırıyoruz. Her gün 60.000’in üzerinde farklı adrese teslimat gerçekleştiriyoruz.
Hızlı tüketim sektöründe temel ihtiyaç olan su ürünlerinin kalite standartlarımıza uygun olarak ve zamanında teslim edilmesi en öncelikli konumuz. Bu nedenle coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak bayilerimizin hizmet alanlarının belirlenmesi, dağıtım personelimizin görev alanlarının oluşturulması ve siparişlerin geldiği kanaldan hiçbir insan müdahalesi olmadan makineler arası iletişim ile doğru bayiye ve dağıtım personeline anında bildirilmesi konusunda bir arayış içinde olduğumuz süreçte birçok firma ile görüşmeler gerçekleştirdik. Bu firmaların veri sağlayıcısının Başarsoft olduğunu belirledikten sonra projemizi doğrudan Başarsoft ile paylaştık.
Siparişlerin birçok farklı kanaldan değişken adres formatlarında gelmesi, mevcut adres altyapısında cadde, sokak verilerinin güncel tutulamaması, bayilerin hizmet alanlarının harita üzerinde görülememesi, teslimatçıların siparişleri teslim ederken koordinat doğrulamasının yapılamaması, reel teslimat sürelerinin tespit edilememesi ve bayilik bölgelerinde verimlilik analizinin görsel olarak yapılamaması gibi birçok sorun üzerinde yaptığımız değerlendirmelere çözümler ürettik.
Başarsoft’un Başar Map Server, Territory Planner, Geomarketing ve Saha İş Gücü Uygulamalarını kullanarak;
- — Sürekli güncel ve koordinat içerikli bir adres altyapısına sahip olduk.
- — Bayilik bölgelerini coğrafi sınırlar ile haritalar üzerinde çizebilir, görsel olarak kesişen alanları değerlendirebilir ve değişiklikleri de görsel olarak gerçekleştirebilir duruma getirdik.
- — Bayilerimizin coğrafi sınırlarını iş ortaklarımız ile çok kolay entegre edebilir duruma geldik.
- — Dağıtım personelinin görev alanlarını netleştirdik. Bu sayede her siparişin doğrudan ilgili teslimatçıya bildirilmesini sağladık.
- — Siparişlerin dinamik olarak dağıtım personelinin konumuna göre yeniden sıralanmasını ve bu sayede trafik yoğunluk verileri ile hem dağıtım maliyeti hem de zamandan tasarruf sağladık.
- — Siparişlerin reel teslimat sürelerini coğrafi koordinat doğrulaması ile alabilen ve daha doğru analizler gerçekleştirebildiğimiz bir yapıya kavuştuk.
- — Her bir bayilik bölgesinde şikayetler, kampanya verimliliği, dağıtım sürelerinin analizi, bölge ve dağıtım personelinin performansını raporlayabilmemizi sağlayan bir sisteme geçtik.
- — Demografik veriler ile bayilik bölgesindeki potansiyelin belirlenmesi, bayi deposunun konumunun belirlenmesi gibi değerlendirmeleri de gerekli olan bölgelerde kullanılmasını sağladık.
Özetle sipariş öncesinde, sipariş aşamasında ve satış sonrasında uçtan uca sürdürdüğümüz bu operasyonda Dydo Drinco Türkiye’nin Saka markasına ilişkin bir yapı kurgulayabilmek, tüm süreçleri profesyonelce inceleyip, tasarlamak ve açık iletişim kanalları ile projenin başarıya ulaşması başlangıç aşamasından bugüne kadar bizler için çok önemliydi. Bu projede iş ortağımız olan Başarsoft’un coğrafi bilgi altyapısı ve özverili destekleri ile 3 yıldır güzel bir iş birliği sürdürüyoruz. Her zaman profesyonel davranarak sorulmayanları soran ve çözüm odaklı olan Başarsoft ekibine, desteklerinden ve açık iletişimlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.