Yunus GÖLLE
Ticari Pazarlama & E-Ticaret Uzmanı
DANONE Başarı Hikayesi
“DANONE Başarsoft’un Başar Map Server ve Territory Planner ürünlerini kullanarak harita altyapılarını nasıl dijitalleştirdi?”
Mümkün olan en fazla sayıda insana ‘’Su’’ yoluyla Sağlık ulaştırırken Başarsoft Çözümlerinden faydalanıyoruz!
Ben Yunus Gölle, Danone Waters’da 7 Yıldır Ticari pazarlama ve E Ticaret Uzmanı olarak görev alıyorum. Danone Waters bünyesinde bulunan Hayat Su markamızda damacana ve pet kategorisindeki ürünlerimiz ile tüketicilerimize hizmet vermekteyiz. Tüm Türkiye’de Damacana kategorisinde 450 Şube ve yaklaşık 1.350 aracımız ile 38 yıldır kesintisiz olarak hizmet sağlıyoruz.
Günümüz şartlarına bağlı olarak sanal dünyaya geçiş sürecinin artması e ticaret ve eve teslimat süreçlerini daha da önemli hale getiriyor. Dijitalleşmenin artması ile birlikte farklı kanallardan gelen müşterilere hızlı yanıt verebilmek operasyonumuzdaki kritik noktalardan birisi oldu. Dolayısıyla memnuniyeti yüksek tutmak, pazarda fark yaratma noktasında bizi destekleyen bir etken oluyor.
Müşterilerimizin bizlere ulaşabileceği kanalları artırmak ve bu kanalları en kolay haliyle sunabilmek her zaman öncelikli konumuzu oluşturuyor. Tabi ulaşılabilecek kanalların artırılması özellikle damacana kategorisindeki sipariş sayılarımızın yükselmesini sağladı. Sipariş kanallarımızın artması doğrultusunda her kanaldan aynı standartta kaliteli adres almak, operasyonu yönetme açısından çözmemiz gereken ilk adımı oluşturuyordu.
Adres standardizasyonunu sağlamanın yanında sipariş dağıtımını gerçekleştirecek şube atamalarını da hızlı bir şekilde belirleyebilmemiz gerekiyordu.
Sipariş aldığımız sistemlerimizde manuel olarak yüklediğimiz mahalle sokak isimleri bulunuyordu fakat ülkemizde mahalle ve sokak isimlerinin sürekli değişimlere uğraması data güncelliğini koruyabilme aşamasında bizleri oldukça zorlamaya başlamıştı.
Sipariş teslimatını gerçekleştirecek doğru bayiyi tayin edebilmek için çağrı merkezi ekiplerimiz özellikle online platformlardan aldığımız siparişlerde manuel işlem gerçekleştiriyor ve bu işlemlerde birçok teyit almak durumunda kalıyordu. Eksik veya hatalı alınan adresler yanlış bayiye yönlendirme noktasında zaman ve efor kaybına sebep olmaktaydı.
Bir çözüm arayışına girdiğimizde ise kendi ekiplerimizle yaptığımız istişareler neticesinde Başarsoft ile karşılaştık. Bu yaşadığımız problemleri ortadan kaldırabilme noktasında sağladıkları Başar Map Server adres servisleri ile operasyonlarımızı desteklemeye başladık. Bugün ise, farklı kanallardan aldığımız sipariş taleplerini standart hale getirip dağıtım sürecimizi de coğrafi olarak yönetebileceğimiz bir yapı içerisinde çözüm ortaklığımızı sürdürüyoruz.
Online sipariş uygulamalarımızdan ve alternatif satış kanallarından gelen sipariş taleplerinde müşterilerimiz, tercihlerine göre direkt olarak harita üzerinde konumlarını belirleyebildikleri gibi açık adres bilgisiyle de hızlıca sipariş verebiliyor. Bu yapı ile sipariş ekranlarındaki vakit kaybını önlerken kendi sistemlerimizde de düzenli ve koordinatlı bir adres veri tabanı elde ediyoruz.
Adreslerin koordinatlı alınmasıyla birlikte Başarsoft’un bir sonraki adımda bize sunduğu çözüm olan Territory Planner, operasyonel süreçlerimize dahil oldu. Bu çözüm ile farklı kanallardan gelen siparişlerin hangi bayi tarafından teslim edileceğini otomatik bir yapıda saniyeler içerisinde tayin ediyoruz.
‘’Su hayattır’’ sloganıyla ilerlediğimiz yolda Başarsoft ile kurduğumuz çözüm ortaklığı, yaşadığımız birçok sıkıntının çözüme ulaştırılması ve süreçlerimizin daha hızlı ilerlemesi noktasında bize oldukça fayda sağladı. Kesintisiz sürdürdüğümüz operasyonu kurguladığımız bu yapı ile her eve sağlıkla ulaştırıyoruz.