Konum bazlı analizler
Yeni işyeri açacak firmalar için ‘Burada olursam ya da olmazsam ne olur?’ gibi konum bazlı analizlerde bulunduklarını ifade eden Küçükpehlivan, dağıtımın hangi sırada yapılırsa daha hızlı ve daha az maliyetli olacağı gibi sorulara çözüm sunduklarını söyledi. Küçükpehlivan, “Bugün kullandığınız kargo sektörünün hemen hemen hepsinde, arkada bir yazılım kutusu çalışıyor. O yazılım kutusu varış merkezinden dağıtım sırasına kadar birçok çözümü, bizim sistemlerimizle destekleyerek çalıştırıyorlar. Ama siz çok iyi bir fikrim var. Bana sadece adres lazım veya arka planda harita göstereyim ama Google kadar eski olmasın, ayda bir de yenilensin diyorsanız, harita altyapısını da sunabiliyoruz. Hatta sizin kendi ekiplerinizle saha da yapacağınız veri toplama işlerini de yapabileceğiniz uygulamalar veriyoruz. Bunu da tüm dünya üzerinde yapıyoruz” dedi.
Yabancı harita uygulamalarının çalışmadığı durumlarda da çalışan harita uygulamaları olduğunu belirten Küçükpehlivan, istenirse müşterilerinin kendi sunucularına, Başarsoft’un güncel haritalarını kurduklarını söyledi. Küçükpehlivan, “Türkiye’deki e-ticaret adres altyapısının yaklaşık yüzde 50’sinde bizim haritalarımız çalışıyor. Kargoyu da eklersek bu oran yüzde 75’in üzerinde” dedi.
Sektörde doğru adres konusunda büyük bir sorun yaşandığını kaydeden Küçükpehlivan, bu durumun geç teslimattan müşteri memnuniyetsizliğine kadar uzanan bir dizi sonuçlar doğurduğunu ifade etti: “Adres tespitinde geliştirdiğimiz akıllı altyapı sayesinde de mahalle, sokak, ilçe adını yazmak yerine sokağın ilk üç hanesini yazdığınızda, en hızlı ve en doğru adrese ulaşabiliyoruz.”
Nerede? sorusuna GeoMarketing çözümü
Açılacak yeni işyeri ya da şubenin, nerede açılması konusunda Başarsoft’un GeoMarketing ürününün doğru çözümler sunduğunu ifade eden Küçükpehlivan, “Aday müşterileriniz nerede? Çok hassas planlama yapmanızı gerektirecek bir şey. GeoMarketing ürünümüz ile, adres ve işletmelerimizi tüm detaylı verilerimizi sizlerin önüne açıyoruz. Dolayısıyla benim rakibim nerede? Benim şubelerim nerede? Kendi şubelerimle rekabet ediyor muyum? türü sorulara cevaplar sunabilen bir altyapı ile olaya bakıyor olmanız lazım. Bu sayede son iki yılda birlikte çalıştığımız markalar, mağaza sayısını ortalama yüzde 35 artırdı. Bunu kullanmadan da artırabilirlerdi ama sonra karsızlık, hedefleri tutturamama, kapatma, marka imajı gibi birçok sorun sizi bekleyebilir” dedi.
Konuşmasında bir başka önemli konunun ‘bölgeleme’ olduğuna dikkat çeken Küçükpehlivan şunları söyledi: “Benim bayimin sipariş sınırları neresi olsun? Birbirlerinin sınırlarına girmesinler. Bunun önüne geçebilmek için Coğrafi Bilgi Sisteminin bölge planlama yeteneğini kullanmamız lazım. Bu da bizim ürünümüzün içerisinde var ve bunun sadece bir Web ekranında değil; sahada canlı dolaşırken de kullanabileceğiniz yeni bir sürümü de var. Böylece sahada ki personelinizi de görme imkanınız var.”
kaydet.com ile bulunursunuz
Potansiyel müşterilerin haritalar üzerinden işyerinizi bulmalarına ilişkin ‘kaydet.com’ isimli hizmeti sunduklarını belirten Küçükpehlivan, “Potansiyel müşteriniz işyerinize nasıl gelecek? Google’da arandığınızda bulunayım veya kapattığınız bir yer varsa bu bilgi silinsin istiyorsanız, kaydet.com çözümümüz var. Biz yaklaşık yüze yakın markanın 50 bine yakın noktasını, düzenli yorumları ile birlikte yönetebilecekleri bir panel uygulaması sunuyoruz. Bu sayede Google, Yandex, Apple gibi tüm haritalarda görünmesi gibi bir mekanizmayı da çözmüş oluyoruz” dedi.